Masalah Bayi keliru puting

Salam...

Hari ni tiba2 nak share masalah yang saya alami minggu ni... BAYI KELIRU PUTING!!
Minggu lepas saya kerja luar selama 5 hari..baby tinggal dengan kakak dan ayah dia...
Saya dah tinggalkan stok susu yang mencukupi untuk dia...

Balik jer rumah mula2 baby ok lagi...tapi lama2 dia tolak untuk menyusu direct dengan saya...
Dia bukan tolak slow2...tapi mengamuk2 macam kena pukul...yang kelakar hubby kata "ke ada jin kat breast ayang..tu yang dia x nak,.,jom kita g berubat..",, heheee..lawak pon ada dengar..tapi takot pon ada..bila pikir2..ehhh betul ke ada jin..dah sudah....

Saya pon google la masalah ni..dan ada baca satu artikel..JALAN PENYELESAIAN BAYI KELIRU PUTING:

Ibu dan anak tanggalkan baju..dakap anak bersama ibu..biarkan anak rasa sentuhan kulit dan kasih sayang ibu...biar dia cam balik bau ibu dia...
Yang penting rasa selesa, aman,,,tiada bunyi bising...lama2 bayi akan nak semula..insyaAllah..yang penting jangan paksa dia..biar dia cari sendiri ibu dia...

Ok la..selamat mencuba...

Susu ibu hak anak...jangan putus asa.. :)

No comments:

sLiM iT yOUR sElF