RAHSIA BANYAKKAN SUSU IBU.. MILKBOOSTER SAYA..

Salam..

Hai ibu2...macam mana rasa hari ni..bersemangat tak nak buat stok susu untuk si kecil...

Sebelum tu nak ceritakan..dulu anak pertama saya tiada ilmu pengetahuan tentang susu ibu ni..cukup2 makan jer untuk bayi saya..bila naik je kerja pon jarang2 pam..susu makin lama makin sikit..dalam mind set saya..ermm..mungkin aku ni jenis tak banyak susu..

Bila pregnant ke dua ni awal2 lagi dah tanamkan dalam minda..nak menyusu anak selama mungkin..aku boleh...kenapa orang lain boleh...so selama pregnant saya pon google la rahsia banyakkan susu ibu dan milkboster yang boleh di ambil..

Disini saya sharekan cara saya banyakkan susu saya;

Direct feed sekerap mungkin..
Pumping sekerap mungkin..jarak masa yang disyorkan 2-3jam..paling lama masa terbabas pon 4 jam..walaupon kengkadang saya terbabas gak,,hukhukhuk
Minum air masak banyak2...min 3 liter sehari..lebih lagi bagus.. :)
Makan seimbang...jangan skip waktu makan...betul kita nak diet..tapi jangan sampai memberi kesan pada susu badan kita...saya sendiri nak turunkan lagi 25kg,,,wuuaaaaa..nangis mak nookkk...siapa suruh pregnant x hinnggaatt..naik 35kg...
Dan pengambilan supplemen..betul kata orang kan kita dah makan..x perlu la supplemen2 bagai ni...bagi saya betul..kita dah makan secukupnya..tapi supplemen ni pon sangat membantu saya..badan x letih bila ambil,,bila badan x letih kita x stress sangat tau,,,then pengeluaran susu akan lancar...

Supplemen yang saya ambil adalah dari set menyusu shaklee;

ESP + ALFALFA + OSTEMATRIK + VITALEA + LECITHIN



nanti saya ceritakan lebih lanjut di forum lain kebaikan set menyusu ni...

Sesiapa yang nak ambil vitamin shaklee ni boleh hubungi saya ..saya ada no ahli..boleh guna no ahli saya atau hubungi saya jer...saya bagi harga ahli je kat anda;

Hubungi; 0197762869 (Noor)
FB; noorselamat
Pages; mommy shaklee
Shaklee ID; 927021

*****susu ibu adalah hak anak..jangan putus asa****

No comments:

sLiM iT yOUR sElF